среда, 30 октября 2013 г.

модуль 3 Рефлексія

Проектна діяльність має характерні для будь-якого типу діяльності атрибути - насамперед культура діяльності, обумовленої традиціями, цінностями, нормами, зразками. Головна її цінність – здійснення самостійної роботи. Всі засоби підлеглі досягненню результату і їхня типологія мають другорядне значення. Природно, на різних етапах проектів необхідно вирішувати дослідницькі завдання, інакше проект відривається від життя й стає нереальним. Але дослідження тут виконує чисто обслуговуючі функції.
Подання дослідження, особливо в навчанні, має вирішальне значення у всій роботі. Наявність стандартів подання є характерним атрибутом дослідницької діяльності й виражено досить жорстко у відмінності, наприклад, від діяльності в сфері мистецтва. Таких стандартів у науці не багато: тези, наукова стаття, усна доповідь, дисертація, монографія, популярна стаття. У кожному зі стандартів визначений характер мови, обсяг, структура. При поданні керівник і учень повинні із самого початку визначитися з тим жанром, у якому вони працюють, і строго відповідати його вимогам. Найбільш популярними на сучасних шкільних конференціях є жанри тез, статті, доповіді. При цьому в цих формах може бути представлені й не дослідницькі роботи, а, наприклад, реферати або описові роботи.
 У наш час вимірювань та презентацій проекти мають бути запропоновані вчителем для учнів на основі державних освітніх стандартів та програм для того, щоб гарантувати, що вони опановують потрібний матеріал та здобувають навички, передбачені програмами. Деякі вчителі розглядають проекти як виняткові та необов’язкові вправи або додаткові завдання наприкінці вивчення теми, після того як учні зроблять «традиційні» завдання, прослухають лекції та виконають тести. Проте, працюючи над проектами, що базуються на стандартах, учні глибоко «занурюються» в матеріал та застосовують свої знання у реальному житті. Вчителі будують процес навчання навколо питань, що поєднують інтереси учнів та вимоги стандартів і програм. Перший крок у розробці вчителем тем та завдань для учнівських проектів – визначити, яким саме вимогам з державних освітніх стандартів та програм мають відповідати знання та вміння ваших учнів після виконання ними проектів. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий